- Op de fietsen van Premiumbikes geldt een garantietermijn van 24 maanden. De garantieperiode begint op het moment dat de fiets wordt afgeleverd of op jouw naam wordt gezet. Wat als eerste plaatsvindt wordt als aanvangsdatum van de garantieperiode gehanteerd.
- Gebreken welke vallen binnen de garantie worden door Premiumbikes of een door Premiumbikes geautoriseerde partij (erkend servicepunt) vervangen of gerepareerd.
- Alleen de eerste eigenaar heeft recht op garantie; de garantie is dus niet overdraagbaar.
- U kunt aanspraak maken op garantie indien:
a. Het aankoopbewijs kan worden overhandigd.
b. Alle onderhoudsbeurten, conform voorwaarden, tijdig plaatsvinden bij Premiumbikes.
c. Onderhoud moet worden geregistreerd in het onderhoud systeem. Dit kan alleen Premiumbikes of officiële servicepunten.
d. De fiets conform het onderhoudsschema door een erkend servicepunt van Premiumbikes wordt onderhouden.
e. De fiets in originele staat is (er zijn geen onderdelen vervangen door niet-originele onderdelen).
f. De schade niet komt door nalatigheid, een verkeerd gebruik, overbelasting, een ongeval, kwaadwillige opzet of andere opzettelijke handelingen door jou of derden, of door overmacht.
g. De schade na vaststelling onmiddellijk gemeld wordt aan Premiumbikes.
h. De fiets conform de Nederlandse verkeerswet is gebruikt.
- Een regulier onderhoudsbeurt dient ieder jaar of iedere 500 kilometer - 1000 kilometer (wat zich eerder voordoet) plaats te vinden. Een onderhoudsbeurt is vanuit de leverancier een voorwaarde voor de garantie.
- Indien de schade bij controle niet onder de garantie blijkt te vallen, zullen de gemaakte kosten bij de controle aan jou in rekening gebracht worden.
Vervangende onderdelen tijdens de garantie vallen onder de reeds lopende garantie, de garantie loopt tot het einde van de oorspronkelijke garantietermijn.
Dit is ook het geval indien je fiets is vervangen binnen de garantietermijn. - Indien een reparatie/onderhoud zonder toestemming van Premiumbikes wordt gedaan door een andere partij vervalt de garantie. Premiumbikes is niet verantwoordelijk voor reparaties, onderhoud of ontstane schades die zijn veroorzaakt door een andere fietsenmaker.
-
De volgende onderdelen/zaken komen niet voor garantie in aanmerking:
a. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage zoals bijvoorbeeld remblokken, remvoering, banden, lampen en schokbrekers, kabels, etc.
b. Remvloeistoffen, hydraulische vloeistoffen, vetten en sluitingen.
c. Geluiden en trillingen die geen invloed hebben op de veiligheid en het weggedrag van de fiets.
d. Corrosie of oxidatie aan de oppervlakte van het chassis en/of alle overige wel of niet behandelde metalen onderdelen.
e. Kleurverschillen tussen de eigenlijke kleur en die op de website/folders.
- Fietsen gebruikt voor verhuur. Fietsen die gebruikt worden voor commerciële doeleinden (zoals bijvoorbeeld koerierdiensten)
- Alle schade die voortkomt uit het negeren van het voorgeschreven onderhoudsschema.
- Alle schade die het gevolg is van reparaties, aanpassingen of onderhoud die niet door een erkende servicepunt is verricht of door Premiumbikes zijn voorgeschreven.
- Alle schade die het gevolg is van gebruik voor competitiedoeleinden, race, terreinrijden, of gebruik op een niet voor normaal gebruik bedoeld wegdek.
- Alle schade voortkomende uit hogere belasting dan in het instructieboekje staat omschreven, of schade voorkomende uit (verkeers-) ongevallen.
- Alle schade die voortkomt uit natuurrampen, brand, diefstal of andere externe invloeden.
- Alle schade die voortkomt uit het gebruik van of monteren van niet originele onderdelen.
- Alle schade die voortkomt uit aanpassingen die niet door Premiumbikes zijn goedgekeurd en/of voorgeschreven.
- Alle schade die door normaal gebruik in de loop der tijd ontstaat (bijv. krassen van de treeplank, verkleuren van gelakte delen door zonlicht, etc.)
- Alle schade die ontstaat indien de fiets niet gebruikt wordt zoals in het instructieboekje staat voorgeschreven.
- Alle schade die wordt veroorzaakt door chemische producten, olie, rook, zeewater, zout, vogel uitwerpselen of andere vergelijkbare producten.
Premiumbikes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:
- Kosten van periodiek onderhoud, uitgevoerd tijdens de garantieperiode.
- Transport/vervoerskosten naar Premiumbikes en/of terug naar U. U bent ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de gemaakte vervoerskosten. Garantie betekent niet dat het ophalen en terugbrengen kosteloos worden uitgevoerd. Als u gebruik wilt maken van de haal en breng optie zijn de kosten €199 (Bakfietsen €249) en dient vooruit betaalt te worden. Voor de eilanden hanteren we een andere prijs. Neem hiervoor contact op met ons.
- Kosten voortkomende uit enig werk wegens voordien ondeugdelijk en/of slecht uitgevoerd werk.
- Incidentele en/of bijkomende kosten, gemaakt i.v.m. een garantieclaim, zoals; weg sleepkosten, telefoonkosten, hotel- en diner kosten, gederfde inkomsten, kosten voor vervangend vervoer of enig andere gemaakte kosten tijdens de reparatieperiode.
- Afleveringskosten.